Trek Slash 2022

U MTB svijetu dominacija 29er modela prevladala je u svim bike kategorijama. Iako su na početku 29er kotači predstavljeni kao najbolji izbor za vozače cross-country / maraton modela (veći kotač je stabilniji, lakše održava okretni moment jer ga manje uspore sitne neravnine na podlozi, a samim time brže prelaze preko svih tehničkih prepreka poput korijenja i “rocky gardena”) razvoj novih geometrija okvira doprinijelo je upotrebi 29er kotača u svim ostalim disciplinama: trail, all-mountain, enduro i downhill.
Nakon što je Trek 2017.g. predstavio novi model svog enduro bicikla, Slash je postao mjerilo u MTB svijetu za 29er bicikl s “long-travel” geometrijom. Upravo zbog toga zaslužio je i titulu “Bike of the Year” od strane urednika i čitatelja magazina “Pinkbike”.
Trek nam predstavlja novi, redizajnirani, još zabavniji i sposobniji SLASH!
TREK SLASH 2021 – ENDURO ili TRAIL bicikl?
Vizija novog Slash modela
U Trek familiji full-suspension modela za trail/enduro vožnje vozači na izbor imaju:
- Trail modele Fuel EX s 140/130 mm hoda (prednja/stražnja suspenzija) i 29er kotačima – ukratko ovo je bicikl s kojim možete voziti sve staze od “laganih” cross-country terena do enduro staza
- All-Mountain (AM) modele Remedy s 160/150 mm hoda i 27.5“ kotačima – modeli koji će se najviše svidjeti vozačima koji žele maksimalnu zabavu na spustu uz mnoštvo trikova i okretnost manjih kotača
- SLASH ….
S novim Slash modelom vizija je bila postići geometriju bicikla koja će omogućiti još bržu i agresivniju vožnju za Enduro utrke Svjetskog kupa, a ujedno odlična platforma za svakodnevnu razigranu trail vožnju po domaćim stazama ili u bike parkovima.
ZNAČAJKE NOVOG SLASH MODELA
GEOMETRIJA OKVIRA
Kao i kod većine redizajniranih modela bitne razlike kreću upravo od same geometrije okvira. Kada bismo u kratkim crtama opisali novu Slash geometriju ona bi zvučala ovako: Enduro Trail geometrija.
Slash je u odnosu na prijašnji model dobio više hoda na prednjoj i stražnjoj suspenziji. Umjesto dosadašnjih 160/150mm hoda sada vozači dobivaju 170/160mm hoda (prednja/stražnja suspenzija).
Kako bi se nova geometrija prilagodila većem hodu suspenzije ona je sada dulja, otvorenija i niža. Otvoreniji kut prednje vilice (64.1°) omogućava još veću stabilnost pri većim brzinama i prilikom vožnje na najstrmijem, najlabavijem terenu, a strmiji kut cijevi sjedala (za čak 2°) omogućava efikasnije okretanje pedala do željenog odredišta.
Nova stražnja suspenzija
Nova stražnja suspenzija produkt je veoma uspješne suradnje između RockShox-a i Trek-a. RockShox je u svoju novu stražnju suspenziju implementirao Trek-ovu tehnologiju Thru Shaft čime je dobiven dizajn i performanse dostupne ekskluzivno jedino na Trek modelima:
- bolja odzivnost stražnje suspenzije i na najmanje “bump-ove” zahvaljujući Thru Shaft tehnologiji
- omogućen bolji rad suspenzije zahvaljujući tzv. “ piggyback-u”
- numerički rebound
- “tunable open setting”
Integrirano spremište
Na karbonskim modelima Fuel EX i Domane, Trek je 2020.g. po prvi puta predstavio integrirano spremište (koje se nalazi u donjoj cijevi okvira) za alat u koji stane i dio opreme poput kabanice za kišu ili neki snack.
Na novom Slashu integrirano spremište dolazi na svim modelima, aluminijskim i karbonskim.
Zaštita okvira
Kako je nova geometrija napravljena i zamišljena da vozačima omogući još agresivniju vožnju zaštita samog okvira je također nadograđena – naravno uz to što na Slash okvir vrijedi i doživotna garancija kao i za svaki Trek model. #GiveItToMeBaby
Zaštita okvira s donje strane DownTube cijevi sada je još duža i prolazi cijelom dužinom kako bi u potpunosti zaštitila okvir od udara bilo kakvih letećih predmeta s podloge po kojoj vozimo (kamenje, polomljene grane itd…).
KnockBlock 2.0
Dobro poznata tehnologija KnockBlock na novom Slash modelu doživjela je isto tako svoj upgrade. KnockBlock zaštita postavljena je u ležaju prednje vilice i služi kako bi spriječila udarac volana u gornju cijev okvira (tzv. TopTube) i udarac krune vilice u donju cijev okvira (tzv. DownTube) prilikom pada ili u nekoj situaciji u kojoj bi izgubili kontrolu nad biciklom. Veoma korisna zaštita ali ujedno i zaštita koja je do sada ograničavala okretanje radijusa volana na 58° čime su vozači u pojedinim situacijama (spori, kratki i uski zavoji) imali otežano upravljanje. Upravo zbog toga novi KnockBlock 2.0 sada ima povećan radijus na 72°.
Ovim povećanim radijusom Slash je postao i više “Shuttle friendly” od prijašnjeg modela.
Nova dimenzija širine cijevi sjedala
Agresivnija vožnja traži od vas više upravljivosti nad biciklom. Dropper cijevi sjedala postaju sve više zastupljenija na svakom modelu mtb bicikla, a u prilog tome govori i činjenica da su i okviri MTB bicikla poput Trek Marlin već pripremljeni za nadogradnju s ovakvom vrstom cijevi sjedala.
Na modelu poput Slasha, upravo zbog naglaska na agresivniji stil vožnje javlja se potreba za što većim droppom kod cijevi sjedala. Kako su cijevi sjedala postale i duže pojavila se potreba za povećanjem širine kako bi se postigla potrebna čvrstoća i izdržljivost. Cijev sjedala na novom Slash modelu je 34.9 mm, a ova veća širina omogućava i veću čvrstoću okvira kao i same cijevi sjedala čime se postižu bolje performanse cijelog bicikla.
BRZINA I AGILNOST
Bez obzira o kojem modelu bicikla govorimo iz iskustva znamo da je lakši bicikl uvijek brži bicikl, a ako uzmemo u obzir da pričamo o mtb full-suspension modelu onda je lakši bicikl ujedno i življi i zaigraniji u vožnji. Novi Trek Slash nalazi se među najlakšim okvirima u svojoj kategoriji. Čisto radi usporedbe uzeli smo veoma popularan model Santa Cruz Megatower čiji je okvir težine 3138g. Novi Slash okvir težak je 2450g – to je 688g razlike ili 22% lakši okvir! Kako je to moguće?
- Jednostavan i efikasan dizajn single pivot stražnje suspenzije
- Tehnologija ABP (Active Braking Pivot) umanje potrebu za dodatnim hardverom (dijelovima okvira)
- OCLV karbon koji je usavršen do najsitnijih detalja
SLASH MODELI
Slash modeli biti će kao i do sada dostupni u aluminijskoj i karbonskoj verziji. Novitet koji će biti u ponudi u odnosu na prethodne godine je model Slash 7 u aluminijskoj izvedbi, a uz njega će isto tako u aluminijskoj izvedbi biti model Slash 8. Karbonske izvedbe biti će dostupne kao modeli Slash 9.7, Slash 9.8 (Sram GX ili Shimano XT verzija) te Slash 9.9 (Sram XO1 ili Shimano XTR verzija).
Slash 7
- RockShox Yari RC
- RockShox Deluxe Select+
- Sram NX grupa mjenjača
- Sram Guide T hidraulične disk kočnice
- Bontrager Line Comp Tubeless Ready kotači
- 34.9 dropper cijev sjedala
Slash 8
- RockShox Lyrik Select+
- RockShox Super Deluxe Ultimate Thrushaft
- Sram GX grupa mjenjača
- Sram Code R hidraulične disk kočnice
- Bontrager Line Comp Tubeless Ready kotači
- 34.9 dropper cijev sjedala
Slash 9.7
- Fox Rhythm 36
- Fox Performance DPX2
- Sram NX/GX grupa mjenjača
- Sram Code R hidraulične disk kočnice
- Bontrager Line Comp Tubeless Ready kotači
- 34.9 dropper cijev sjedala
Slash 9.8 GX
- RockShox Zeb Select+
- RockShox Super Deluxe Ultimate Thrushaft
- Sram GX grupa mjenjača
- Sram Code R hidraulične disk kočnice
- Bontrager Line Elite Tubeless Ready kotači
- Bontrager Line Elite 34.9 dropper cijev sjedala
Slash 9.8 XT
- RockShox Zeb Select+
- RockShox Super Deluxe Ultimate Thrushaft
- Shimano XT grupa mjenjača
- Shimano SLX hidraulične disk kočnice
- Bontrager Line Elite Tubeless Ready kotači
- Bontrager Line Elite 34.9 dropper cijev sjedala
Slash 9.9 XO1
- RockShox Zeb Ultimate
- RockShox Super Deluxe Ultimate Thrushaft
- Sram XO1 grupa mjenjača
- Sram Code RSC hidraulične disk kočnice
- Bontrager Line Elite Tubeless Ready kotači
- Bontrager Line Elite 34.9 dropper cijev sjedala
Slash 9.9 XTR
- RockShox Zeb Ultimate
- RockShox Super Deluxe Ultimate Thrushaft
- Shimano XTR grupa mjenjača / Ethirteen LG1 pogon
- Shimano XTR hidraulične disk kočnice
- Bontrager Line Pro Tubeless Ready kotači
- Bontrager Line Elite 34.9 dropper cijev sjedala