Rezultati petrage
HR | EN

Kako još više uživati u vožnji biciklom?

objavljeno: 23.03.2018.
Kako još više uživati u vožnji biciklom?

Dižete adrenalin blatnjavim spustevima ili brzinama na asfaltu ili pak imate bicikl s košaricom koji je vaše glavno prevozno sredstvo -  nije bitno, najvažnije je da uživate vozeći se na biciklu.


Udisanje svježeg zraka, ugodne temperature ili odmor s prijateljima biciklistima na omiljenom check-pointu brdske rute mogu pasti u drugi plan.


Super biciklistički odmor može se u trenutku pokvariti ako lanac pukne, guma se naglo isprazni ili je prenapumpana pa vi vožnju doživljavate kao kaznu umjesto užitka kakav bi trebala biti.


Možda je vaša biciklistička ekipa puna šaljivdžija koji “uživaju” u vašem kukanju, možda vam ne znaju pomoći, a možda ih se vi sramite pitati kako poboljšati iskustvo vožnje jer ne želite ispasti totalni početnik. :D


Kako god, ovaj blog je sigurno mjesto, mi u Rog-Jomi ne osuđujemo - mi pomažemo da vaša vožnja bude ugodna.


Ako ste spremni prihvatiti savjete, za vas smo pobrojali najčešće razloge bolova, problema i “škripanja” u vožnji biciklom.


#1 Loše postavljeno sjedalo

Sjedalo mora biti ispravno postavljeno

 

Ako niste egzibicionist koji bicikl vozi samo na stražnjem kotaču, potrebno vam je sjedalo - na njemu sjedite, je l’ tako? :)


To sjedalo mora biti ispravno postavljeno, a za pravilno postavljanje sjedala postoje četiri različite metode, a one su:


 1. Metoda pete. Petu cipele postavite na pedalu i podesite sjedalo tako da vam koljeno bude ispruženo kada je pedala u položaju najbližem tlu.

 2. Metoda 109%. Sjedalo je u idealnom položaju kada je udaljenost od osovine pedale do sjedala 109% visine međunožja. Da, morat ćete se rastegnuti tih devet posto, ali stručnjaci kažu da je tako ispravno.
 
3. LeMondova metoda. Imate li dugu bedrenu kost, ova metoda možda će vam biti neprikladna. Za sve ostale, sjedalo postavljeno na visini od 88,3% dužine vašeg međunožja (mjereno od središta pogonske osovine do vrha sjedala) je idealno postavljeno. Barem tako kaže trostruki pobjednik Tour de Francea Greg LeMond po kojem je metoda i dobila ime.
 
4. Holmesova metoda. Koristeći goniometar izmjerite kut pod kojim je vaše koljeno svinuto dok se pedala nalazi na najnižem položaju. Taj kut bi trebao biti između 25 - 35 stupnjeva. Ova metoda osmišljena je kako bi se umanjile ozljede zbog previše bicikliranja.

Izaberite metodu koja vam najviše odgovara jer ne odgovara svakom ista, a pogrešna je samo ona koja vam izaziva bolove i smanjuje užitak vožnje.


#2 Istrošen lanac

Lanac je najvažniji mehanizam na biciklu i treba ga održavati


Lanac je najvažniji mehanizam na biciklu i treba ga održavati. Ako se ne brinimo o lancu i ne popitamo ga za zdravlje on nam vraća preskakanjem dok okrećemo pedale - što definitivno ne želimo.


Lanac je sastavljen od karika koje su povezane pinovima oko kojih se vrte valjčići. Svi ti dijelovi se gibaju, a da bi lanac dobro radio sve to mora se glatko uvijati.


Pinovi koji drže karike lanca, a zaslužni su za glatko uvijanje s vremenom se produlje. Kada se lanac produlji on se počinje penjati po zupčanicima, a pedale počinju preskakati. Ignoriranje preskakanja može dovesti do pucanja lanca usred vožnje.

 

Nemojte čekati zadnji trenutak da vam lanac pasne, dogurajte svoj bicikl u naš servis, rado ćemo vam pomoći.


#3 Tlak u gumama je prenizak ili previsok

Tlak u gumama mora biti odgovarajući.

 

Težina vozača i uvjeti vožnje bitni su za određivanje ispravnog tlaka u gumama. Ako ste mršaviji vozač, onda i tlak treba biti niži. Za teže vozače zračnica mora biti nešto jače napumpana.


Prenizak tlak u gumama vodi do neudobne vožnje i bržeg trošenja vanjske gume, zbog presnažnog doticaja s površinom.


Previsok tlak u gumama također umanjuje udobnost vožnje jer se tako osjeti svaka udubina na cesti, a moguće je i loše držanje u zavojima, čak i proklizavanje.


Ostanite sigurni u zavojima i produljite vijek trajanje gume - napumpajte je prema vašim potrebama pazeći da ne prelazite dozvoljene granice koje su naznačene na svakoj gumi.


Da, bitno je čitati mala slova na proizvodu.


#4 Loše postavljene suspenzije

Loše postavljene suspenzije (amortizeri) definitivno mogu uništiti dobar doživljaj spuštanja niz padinu.


Onaj prsten koji se nalazi oko prednjih i stražnjih amortizera ukazuje na količinu “upijenih” udaraca. Ako su amortizeri loše postavljeni zaustavit će se neposredno prije udarca, a to znači da ćete vi bolje osjetiti udubinu jer suspenzija nije obavila posao do kraja.


Postavite amortizere prema vlastitoj težini. Oslonite se na kormilo i opteretite amortizere. Prilikom vraćanja, ukoliko je pravilno postavljen, amortizer bi trebao usporiti povratak u ravnotežni položaj.


Mnogi amortizeri danas posjeduju mogućnost “zaključavanja” koji vam omogućuju da se vozite brže i udobnije na ravnoj podlozi. Možete iskoristiti i tu opciju.


#5 Bicikl prkosi vremenskim uvjetima

Nije svejedno kako odlažete bicikl.


Bicikl bi trebali čuvati na toplom i suhom mjestu, uz vas, ispod popluna, umjesto partnera/ice.


Da, volimo bicikle u Rog Jomi, ali ipak ne toliko :)


No želimo reći da ako volite svoj bicikl nije svejedno kako ga odlažete kada završite s vožnjom.


Ostavljate li bicikl na tlu jer to želite ili možda drugačije ne možete, nemojte ga ostavljati tako da zupčanici i mjenjač diraju tlo. Oštećeni pogon otežava kontrolu mijenjanja brzina, a one su presudne za ugodnu vožnju.


Koristite li hidrauličke kočnice i ostavljate bicikl naopačke nemojte se čuditi što vas kočnice ne slušaju kada krenete u vožnju. Kada bicikl stoji naopačke zrak iz kočnica se spušta dolje, a da bi kočnice radile ispravno zrak treba biti na vrhu.




Ako ste prošli svih pet “možda problema” ali vožnja vam i dalje nije ugodna, dođite do našeg servisa kako bi temeljitije pregledali vašeg limenog ljubimca.


Želite li se pak zauvijek riješiti vaše starudije od bicikla i vječnih popravaka u Rog-Jomi imamo vrhunske bicikle po povoljnim cijenama.


Zavirite u naš webshop