Rezultati petrage
HR | EN

Kako odabrati pravu gumu za bicikl?

objavljeno: 31.08.2018.
Kako odabrati pravu gumu za bicikl?

Kada ste iskusni vozač i dođete u trgovinu biciklističke opreme da bi kupili novu gumu, pitanje “koju odabrati?” više je stvar retorike i osobnog izbora. Birate među nekoliko brendova, znate koja čvrstoća vam treba i kakve ripne su vam se do sada pokazale najboljima.


No, kada nemate baš pojma o biciklističkim gumama, a ona stara s vašeg bicikla s košaricom se istrošila, dolazak u trgovinu s opremom za biciklizam može postati pravi izazov.


Vrijeme je da se upoznate s osnovnim pravilima i idući put u trgovinu uđete potpuno spremni.


Na kojem terenu ćete voziti?


Velika, debela, sa širokim ripnama. To su obilježja gume koja vam je potrebna za MTB skupinu bicikla. Ako ste tip osobe koji više voli cestu, ali se ponekad zaleti i na šumske staze trebat će vam gume s vrlo malim ripnama.


continental-guma-race-premium.jpg


Gume se razlikuju ovisno o terenu za koji su predviđene, a ono što vam je uvijek prioritet su:

  • • Kratki zaustavni trak
    • Sigurno zaustavljanje


Gume za brdske bicikle prepoznat ćete prema izraženim, šarenim ripnama, a one za cestovne, koji su predviđeni za utrke gotovo da ih i nemaju.


A čemu uopče služe ripne? Što je ona plića, pruža manji otpor kotrljanja i predviđena je za ravne podloge poput asfalta. Duboke, izražene ripne izgledaju poput šara na gumama. One su predviđene za teže terene i blatnjave uvjete.


Koliko gume traju?


Gume traju ovisno o tome koliko ih trošite, odnosno ne trošite.


Tako je, i trošenje i ne trošenje gume izaziva njihovo uništenje i pucanje. Uvijek ćete prije trebati zamijeniti zadnju gumu nego prvu, a nešto naravno ovisi i o tome kakav ste vozač. Kako bilo, savjetujemo da gumu, iako nije do kraja uništena, ipak zamijenite jednom u dvije godine.

zracnica-vee-rubber_2018-08-31_13-34.jpg 

I svakako razlikujte gume od zračnica. Ako se uništi guma, trebat ćete novu, a ako vam pukne zračnica možete je zakrpati na licu mjesta, uz ljepilo i zakrpu.


No, i tu postoje iznimke. Naime, Tubeless je pametni sistem koji ne koristi zračnicu već obruč koji je punjen “mlijekom”. Tubeless guma je vrlo otporna na trnje, kao i ostale oštre predmete te je otporna na rezanje.


A tlak u gumama?


Da bi vaš bicikl bio brz, a njegove performanse što bolje, nisu vam potrebne samo “dobre gume”, važan je i tlak u njima.


Na tlak u gumama utječu:

• širina obruča,

• učestalost kočenja i

• temperatura zraka.


Tlak ne bi trebao biti isti za prednju i stražnju gumu jer tjelesna ravnoteža na biciklu nije raspoređena pola-pola. Zato bi stražnja guma trebala uvijek biti malo jače napumpana i to 15-20% više od prednje.


Općenito govoreći, tlak u gumama možete odrediti prema vrsti ceste i bicikla, odnosno prema tjelesnoj težini i širini  obruča.


oznake-na-mtb-bicikl-gumama.jpeg


Za veću težinu trebat će vam veći tlak, a isti će vam tlak trebati kod užih guma koje nose veće opterećenje.


Osnovni modela guma su Continental, Bontrager, Kenda i Trayal, no u našem web shopu ima ih mnogo više. ;)


Eto, sada znate kako birati gumu kada se nađete u trgovini biciklističke opreme, a ako imate još nedoumica, slobodno kontaktirate bilo koji od Rog Joma servisnih centara.