Rezultati petrage
HR | EN

Kako se vratiti biciklizmu nakon poroda?

objavljeno: 15.02.2018.
Kako se vratiti biciklizmu nakon poroda?

Postale ste mama i vaš život se okrenuo naopačke. Ali pozitivno naopačke - mi vam na tome čestitamo.

 

Sigurno baš nemate vremena za sebe. Mislite o hranjenju bebe, a kada mali anđeo spava lovite san ili obavljate nešto što niste stigli.


Tijelo vam se promijenilo… to je normalno. Žene tijekom devet mjeseci trudnoće samo skupljaju kilograme, a mogu ih skupiti i više od dvadeset.


Da, vaše tijelo izgleda puno drugačije nego kada ste prije godinu i pol mogli odvoziti i 80 kilometara na bicu u jednom danu.


Nakon poroda tijelu treba neko vrijeme da se vrati u normalu. Trbuh nakon poroda još neko vrijeme izgleda kao balon, a mišići se malo teže pokreću.


Zaista su rijetke žene kojima je nakon poroda dovoljno samo staviti steznik oko struka i otići na trčanje. Nakon carskog reza i epiziotomije to je gotovo i nemoguće.


Uz dojenje uz koje apetit naraste, poveća se i broj kilograma (mada kažu da se dojenjem gube kalorije).


I mnoge mame koje su bile fit počinju razmišljati o skidanju kila


Kada se možete ponovo vratiti bicikliranju?


Prije svega važno je napomenuti da nije svaka žena ista, kao što nije isti ni svaki porod, pa je i oporavak od poroda kod svake žene drugačiji.


Ako ste rodile prirodno, bez prevelikih bolova i epiziotomije, prava ste sretnica. Vrijeme oporavka je u tom slučaju najkraće pa na bicikl možete sjesti već nakon šest tjedana.


verve2wsd_17232_b_alt4.jpg


Međutim, ako su vas pri porodu rezali i šivali ili ste rodili carskim rezom, morat ćete pričekati malo duže. Sve dok rana ne zacijeli nemojte ni pomišljati na bicikliranje ni na koju drugu fizičku aktivnost. Nakon 12 tjedana vjerojatno ćete moći krenuti na laganu vožnju, ali svakako preporučujemo da se o tome posavjetujete s liječnikom.


Procijenite li svoje sposobnosti pogrešno i krenete prerano, moguće su ozljede koje ćete morati ponovo liječiti, a time ćete produžiti oporavak i povratak u top formu.


Zašto bi se trebali vratiti bicikliranju?


Osim što ne možete zamisliti život bez svog bicikla, postoji još mnogo razloga zbog kojih je dobro biciklirati nakon poroda.


Mnoge žene pate od postporođajne depresije, a bicikliranje je odličan izbor ako se želite opustiti i popraviti raspoloženje.


Bavljenje sportom mnogi psiholozi smatraju odličnom terapijom protiv stresa koji je uvijek prisutan kod novih mama.


Također, mama većinu vremena provodi s bebom, a odlazak na vožnju biciklom je idealan “izgovor” da malo pobjegne od svakodnevice i ostavi dijete da ga čuvaju tata ili baka.


tata-i-beba.jpg


Povedite sa sobom i prijateljicu, izađite iz kuće i opustite se. Malo slobodnog vremena dobro će vam doći. Možda nećete odmah odvoziti 30 kilometara, ali luftanje na svježem zraku siguno će vam dobro doći.


Kako održavati formu?


Nakon što postignete redovitu fizičku aktivnost, u svoj plan obavezno uvedite i zdravu prehranu.


Prije i nakon poroda sigurno vam se javljala želja za slatkim i ugljikohidratima. Čokolada potiče hormon sreće pa je trudnice i nove mame često jedu. A za njom je i lako posegnuti u ormariću kada ogladnite.


No nije samo tako kod trudnica, svi ljudi radije posegnu za pizzom nego brokulom i bananama za večeru.


Kada prestanete s dojenjem, vašem tijelu više neće biti potrebno toliko ugljikohidrata pa možete smanjiti rižu, krumpir, kruh i tjesteninu.


Preporučujemo da ugljikohidrate zamijenite jabukama i narančama, a za večeru pripremite shake od borovnica, malina i ribizla koji su bogati antioksidansima i vlaknima.


Olakšajte si bicikliranje


Najvažniji savjet da biste se što lakše vratili biciklističkim treninzima je da slušate svoje tijelo, koje bi vam trebalo biti vodič. Ono će vam sigurno znati reći kada ćete biti spremni.


Što se biciklističke opreme tiče, preporučujemo da nabavite sjedalo za bicikl s rupom, na kakvima se najčešće voze muškarci, pogotovo ako ste bili rezani.


 bontrager-sjedala-za-bicikl.jpg


Također preporučujemo da nabavite podstavljenu odjeću kako bi vam vožnja bila što udobnija.


Nemojte brzati s treningom, a ako vas bilo što počne boljeti, siđite s bicikla i nastavite hodajući. Nemojte se forsirati jer vas bilo kakav krivi potez može stajati dodatnog oporavka.


Sigurni smo da će vam goditi sunčeve zrake i svježi zrak te ćete se ponovo povezati sa snažnom ženom koju nosite u sebi.


Ako ste odlučili nabaviti bicikl, Rog Joma ima super ženske bicikle baš za vas.