Trenirate sve više, a debljate se? Evo razloga zašto

objavljeno: 21.07.2017.

Postoji mnogo razloga zašto se netko odlučuje na bicikliranje.

 

Jednostavan prijevoz, sloboda, fizičko i psihičko zdravlje, rekreacija i ono najpopularnije - mogućnost da stavimo mozak na pašu i kud nas pedale odvedu, nas odvedu. Čista uživancija i opuštanje.

No što kada trenirate za važno natjecanje? Vjerojatno ćete pojačati treninge kako bi u što kraćem razdoblju došli do željenog broja na vagi, a time i do bolje izdržljivosti na biciklu. Prema osobnoj procjeni, trebat će vam otprilike dva tjedna.

 

No, i nakon tjedan dana, nekako ne ide sve po planu. Zdravo jedete, više trenirate, a kilogrami idu samo prema gore. Možda vaga ne radi? Hm… vjerojatno nije u tome problem.

 

No svakako nemojte paničariti jer niste jedini koji se nosi s ovim problemom. Razloga ima mnogo, a evo nekih od njih.


1. Ne spavate dovoljno

 

Kada ste umorni, organizam će na bilo koji način pokušati dobiti što više energije. Budući da ne možete odrijemati na biciklu ili na poslu, a tijekom dana imate previše obaveza, najbolji izvor dodatne energije je hrana!

Istraživanja su pokazala da nedostatak sna može povećati želju za grickanjem i unosom hrane. No ovdje ne govorimo o zdravim grickalicama kao što su orašasti plodovi, voće ili povrće. Kada ste umorni, njih se nećete niti sjetiti! Više će vam odgovarati ukusna krafna, Milka i zaslađeni capuccino.

Što je najgore, ova “kvazi” energija će trajati svega nekoliko minuta sve do kad se razina inzulina ponovno ne spusti. A kada se spusti, opet ćete posegnuti za slatkim grijesima. I tako unedogled.

Pa, koliko vam je sna potrebno? Okvirno 7-8 sati. Budući da je ovo jedno od najlakših mogućih rješenja za skidanje kilograma, nemojte odmah odmahnuti rukom ili kolutati očima. Pokušajte više spavati, pa da vidimo tko će biti u pravu!

 

2. Pretjerano trenirate

 

Ah… druga strana medalje. Moguće je previše vježbati i zbog toga dobiti više kilograma.

 

Izlažete li tijelo prevelikom stresu, organizam proizvodi i veću razinu adrenalina i kortizola poznatim pod imenom hormon stresa.

 

pretjerano-trenirate.jpg

 


Naime, organizam reagira na psihološki ili tjelesni stres na isti način kao da nam je život u opasnosti zbog čega mozak stanicama u tijelu šalje signale za opuštanje ovih snažnih hormona.

Tako se podiže razina adrenalina koji otpušta skladištenu energiju tako da možemo pobjeći i boriti se, a istovremeno se podiže i razina kortizola koji tijelu govori da čuva energiju iako nismo potrošili puno kalorija u stresnom stanju.

Zbog toga se javlja jak osjećaj gladi, tj. želja za slatkom, slanom ili masnom hranom bogatom kalorijama koja stimulira dio mozga zaduženog za osjećaj uživanja jer se tijelo želi riješiti napetosti.

Što vam je činiti? Usporiti s treninzima i dati si oduška.

 

3. Jedete premalo

 

Svi znamo da će previše hrane (zdrave ili nezdrave) rezultirati i viškom kilograma. No jeste li znali da će vas i premalo hrane udebljati?


hrana-za-sportase.jpg 

 

Ako ste se odlučili na rigoroznu dijetu ili jedete manje nego obično, organizam će ponovno proizvesti veću razinu kortizola. Jadan organizam nije naučeni na toliki manji unos kalorija pa svu dobivenu energiju, ugljikohidrate i glikogene skladišti u masnim naslagama te zadržava vodu.

 

Zapravo se vaše tijelo priprema za dugotrajnu glad.


Što učiniti? Povećajte unos kalorija. Morat ćete se naučiti na doručak, uvesti pet obroka na dan - 3 glavna i 2 međuobroka i nastaviti s vježbanjem. Nakon nekog vremena, vidjet ćete kako kilogrami idu dolje.

 

4. Povećali ste mišićnu masu

 

Ako je to slučaj, čestitamo! Mišić je gušći od masti tako da ako izgubite kilogram masnoće i dobijete kilogram mišića, težit ćete potpuno isto! Samo ćete izgledati bolje i biti izdržljiviji na biciklu :)

 

Mislimo kako ovaj problem nije potrebno rješavati jer u stvari nije problem. Dobivanje mišićne mase je uspjeh :)

 

5. Ne mijenjate rutinu vježbanja

 

Bilo da govorimo o profesionalnim ili rekreativnim biciklistima svi mogu zaglaviti u platou koji se događa kada se organizam navikne na istu rutinu vježbanja.

 

promijenite-trening.jpg

 

Naime, naš organizam je savršeni mehanizam koji se navikava na napore i stres čak i kad nama to ne odgovara. Vježbanje je vrsta napora, a gubljenje težine veliki stres i organizam se trudi da minimalizira utjecaj vježbanja i spriječi mršavljenje.

 

Pa što napraviti kada vas zadesi plato? Rješenje je zapravo vrlo jednostavno - trebate unijeti promjene u način treniranja. Umjesto da biciklirate sat vremena, napravite par trbušnjaka, čučnjeva ili dižite utege.

 

Ono što nikako ne smijete činiti je početi se izgladnjivati ili pojačati treninge.

Ovo je samo nekoliko uobičajenih problema s kojima se biciklisti i ostali sportaši bore.

 

Zato pametno trenirajte i gradite mišiće!


Ako vam je za bolji trening potrebna i dodatna oprema za bicikl ili ste u potrazi za novim biciklom, slobodno dođite do jednog od naših dućana ili pogledajte našu ponudu u web shopu :)


Ako nešto ne možete naći, nazovite i pitajte! Pomoći ćemo kako god znamo i umijemo!