6 savjeta za sve kvazi bicikliste koji žele uhvatiti malo profesionalnih caka

objavljeno: 27.10.2017.

Zašto su profesionalni biciklisti profesionalni?

 

Zato što su cijeli svoj život, svoje navike i društveni život podredili bicikliranju. Njima je bicikliranje kao vama odlazak na posao. Zato nije ništa iznenađujuće što zavojima jure kao raketa, a čim trepnete okom oni su već na vrhu brda.

 

Prepuni su trikova, a tehnika im je na takvoj razini da ih nikada nećete dostići jer budimo realni, malo tko od nas kvazi biciklista tjedno ima po 20 sati vremena za bicikliranje. Ili?

 

Iako nemate mnogo vremena, to ne znači da ne možete iskoristiti prednosti kratkog treninga na razini profesionalaca i njihovih životnih navika koje se ne događaju na sjedalu bicikla.

 

Pa evo nekoliko savjeta i biciklističkih navika koje će vas iz kvazi biciklista pretvoriti u nešto bliže profesionalcima ;)

 

1. Sačuvajte snagu za kraj

 

Umjesto da biciklirate u intervalima od 15 ili 20 minuta na najvećem intenzitetu, ostavite snagu za kraj vožnje kad ste već umorni i na izmaku snage. Zašto?

 

Ovaj savjet nema ikakve veze s poboljšanjem performansa ili tehnika na biciklu, već se radi o pozitivnom utjecaju na psihu.


biciklizram-savjeti-voznja-4.jpg

 

Naime, kad se bližimo završetku vožnje, malo tko od nas je prpošan i prepun adrenalina. Jedva čekamo da se sve završi i da laganim pedaliranjem dođemo do kuće. Upravo zbog toga sačuvajte snagu za kraj vožnje jer dati i ono malo snage kad ste na samom izmaku, dat će vam volje za sutrašnji trening.


Uz dobivanje volje, ovaj trik će isto tako pomoći organizmu proizvesti više mitohondrija koji se pod velikim naporom napune kisikom pa sagorijevaju više masnoća i manje glikogena - polisaharida koji igra važnu ulogu u stvaranju energije.

 

2. Idite u krevet umjereno gladni

 

Kako biciklisti održavaju svoju tjelesnu težinu? Jedan od najpopularnijih načina je da otiđu u krevet polupraznog trbuha.

 

Tako si tijekom cijelog dana mogu priuštiti normalni jelovnik i ne moraju se izgladnjivati (što nije niti poželjno jer im je za trening potrebna snaga), a odlaskom u krevet s polupraznim trbuhom mogu izgubiti do jednog kilograma tjedno. Drugim riječima, održavaju svoju težinu.

 

Dakle, ako bi navečer mogli nešto prigriznuti, ali nije velika stvar i ako ništa ne pojedete, radije preskočiti večeru i otiđite u krevet :)

 

3. Naučite se biciklirati stalnim tempom

 

Nešto što se na samom početku svaki profesionalni biciklist mora naučiti je pedalirati stalnim tempom. Možda zvuči lako, a zapravo je među najtežim početničkim tehnikama za naučiti.


Stalnim tempom ojačat ćete izdržljivost na biciklu, brže ćete sagorjevati masti i potaknut ćete brži rast i obnavljanje krvnih žila.


biciklizram-savjeti-voznja-6.jpg


Tijekom većine treninga, tempo bicikliranja bi trebao biti u intenzitetu na kojem možete normalno razgovarati s prijateljem biciklistom. Na ljestvici od 1 do 10, taj intenzitet bi trebao biti jačine vrijednosti od 5 do 6.

 

Dakle, nije da ćete se voziti sporo ili u laganom tempu, već ćete se voziti u onom intenzitetu nakon kojeg ćete se osjećati kao da ste kvalitetno odradili trening.


4. Izbacite sve negativne osjećaje iz sebe

 

Doći će i dani kada će vas noge toliko boljeti da vam se neće dati pomaknuti iz kreveta ili ćete imati najlošiju vožnju u cijeloj povijesti svemira.


I naravno da ćete odmah prizvati crne misli.

 

“Nikada neću biti bolji.”

"Zašto se uopće trudim?"

"Ima li ikakvog smisla trošiti slobodno vrijeme na ove gluposti?"

 

Mislite da se nitko od profesionalnih biciklista barem jednom u životu nije tako osjećao? Svi imamo loše dane, a najteže je kad oni padnu na važne biciklističke utrke. No život ide dalje.


Uzmite bilježnicu i zapisujte negativne misli. Ili uzmite mobitel u ruke, upalite diktafon i snimite svoje jadikovke.

 

Jedna loša vožnja ne znači da nikada nećete biti bolji :)

 

5. Uzmite stanku od barem tjedan dana

 

Ideja da ostavite bicikl u spremištu ili šupi ili odložite tenisice na tjedan dana daleko od sebe, na prvi pogled čini se apsolutno glupim.

biciklizram-savjeti-voznja-5.jpg


No kako to biva, sve glupo ima svoje pametne razloge. Naime, ova sedmodnevna stanka poboljšat će vaše performanse na biciklu, učinit će vas sretnijima, bržima i jačima. Isto tako, ovaj odmor omogućit će organizmu i mišićima da se obnove i ojačaju, a i s mislima je lijepo biti negdje drugdje umjesto da ste non-stop usredotočeni na trening.

 

6. Naučite zdravo kuhati


Vrlo je teško, pa čak i nemoguće izgraditi mišiće i kvalitetno odraditi trening bez zdrave prehrane.

 

I pod zdravom prehranom ne mislimo na kupljena gotova i smrznuta jela iz trgovina ili naručenu hranu iz restorana (iako se radi o pilećem fileu na žaru).


Kako bi profesionalci imali potpunu kontrolu nad unosom kalorija i savršenog omjera masnoća, ugljikohidrata i proteina u tijelo, oni će gotovo uvijek sami pripremiti obrok za sebe.


Zato, želite li biti poput profesionalca vrijeme je da uzmete kuharicu u ruke i naučite kuhati. Nakon nekog vremena i sami ćete vidjeti kako sve bolje i bolje odrađujete treninge.

 

Iako se ovi savjeti čine jednostavnima, malo tko će ih saslušati jer se mnogima čini da su toliko jednostavni da vjerojatno ni ne funkcioniraju. No vjerujte, često ispada da jedino od najjednostavnijih stvari imamo nekakve koristi.


Trebate li servis bicikla, dodatnu opremu ili dijelove za bicikl, slobodno zavirite u naš web shop ili dođite k nama.
Toliko jednostavno rješavamo sve probleme da se i sami sebi čudimo :)