Pivo poslije napornog treninga? Iako paše, to nije najbolja ideja jer...

objavljeno: 20.10.2017.

Samo da odvozimo još ovu trasu i sjest ćemo na pivo.

Ekipa, vidimo se na cilju i onda ja častim!

 

Jeste li i vi jedan od tih? Nakon treninga i utrke baš vam dobro sjeda jedno mrzlo.  Lijepo se raskopčate, oslobodite stopala i popijete pivo s ekipom.

 

Da, doista se lijepo opustiti nakon naporne vožnje, ali vaše tijelo nije vam toliko zahvalno kad ga nakon intenzivnog tjelesnog napora zalijevate alkoholom.

 

Uz to, osobe koje su u dobroj formi trebaju popiti puno više od onih koji to nisu da bi osjetili pripitost.

Sve u svemu, jedna do dvije pive nakon napornog treninga ili trke neće uništiti oporavak organizma (samo usporiti), ali tu bi trebali reći stop.

Evo nekoliko razloga zašto.

 

Jetra zbog pive ne čisti mliječnu kiselinu

Tijekom i nakon treninga/utrke jetra radi svoje, zauzeta je čišćenjem svih onih metaboličkih nusproizvoda koji su se nagomilali uslijed jakog znojenja.

 

Dodavanjem alkohola u izmučeno tijelo sigurno si nećete pomoći, ono usporava oporavak jetre.

 

Naime, jetra se nakon fizičke aktivnosti bavi procesiranjem mliječne kiseline i njenim pretvaranjem u glukozu te spremanjem u skladišta glikogena. No ako je zalijete pivom jetra zapostavi mliječnu kiselinu i počinje se baviti iznenadnim dolaskom alkohola

 

Zbog pive, mišići se ne oporavljaju kako bi trebali

Koga ne bole mišići nakon što je sve od sebe dao na biciklu? Naravno da se uslijed teškog fizičkog napora kidaju mišićna vlakna.

 

Zato je najbolja praksa nakon fizičkog napora - hrana i tekućina koja pomaže pri obnovi mišića. Odmah vam se neće jesti pečeno pile i slatki krumpir ili jaja i grah.

 

Ono što si odmah možete priuštiti je proteinska čokoladica ili shake.

A što se događa kada popijete onu mrzlu pivu? To odgađa obnovu mišića jer alkohol utječe na izgradnju proteina.

 

Pivo nakon vožnje umara

Ako ste pivo popili na sredini treninga, to nije baš dobra ideja. Nakon odmora uz pifce osjećat ćete se samo slabije ako nastavite.

 

umor-nakon-pive.jpg
Pauza uz pivo može umoriti i garantira težak nastavak

 

Istraživanja su pokazala kako alkohol povećava gubitak sile mišića nakon napornog vježbanja. To je povezano s gradnjom proteina koju smo već spomenuli.

 

Alkohol dehidrira, pa čak i pivo

Pa kako pivo dehidrira? Ima pola litre, a samo 4 posto alkohola.

Je li vam to prošlo kroz glavu? Ako je, onda znate već da ćemo vam reći kako se varate.
Da, čak i piva koja ima niski udio alkohola dehidrira. A to vam nakon napornog pedaliranja sigurno ne treba.

 

Nedostatak vode u organizmu smanjuje količinu krvne plazme pa organi ne rade kako bi trebali, a to sve zajedno utječe na oporavak organizma.

 

Pivo u želucu, glava u oblacima

Svi znamo da nam alkohol najčešće udara na samopouzdanje. I često u nekom stanju između jedne do dvije ili tri pive dolazimo na svakakve ideje. 

 

Zato su pive između trasa doista opasne, a pogotovo ako ste se uspeli do vrha mountain bikeom, stali na osvježenje, pa krećete na downhill nakon dvije pive.

Spust nakon pive nije najbolja ideja
Spust nakon pive nije najbolja ideja 

 

Jednostavno, uz malo alkohola, glava kreće u oblake, zajedno s oprezom.

 

I što sad, baš nikad ne smijem ništa popiti nakon pedaliranja?

Nikad ne reci nikad.
Nije da odobravamo, ali isto tako i znamo koliko je divno nakon tjeranja bicikla ispružiti se pod suncem i popiti pivu.

No prije nego što učinite, stanite malo. Prvo nadoknadite proteine čokoladicom ili gricnite par krekera uz izotonični napitak.

 

Tada možete popiti svoje pivo i imajte na umu da za večeru pojedete nešto dobro.