Pripremite bicikl za proljetno bicikliranje uz ovih 7 koraka

objavljeno: 09.03.2018.

Na što su se ovih danas bacile vaša mame? Pomahnitale su s porastom temperature. Stalno vas zovu treba li vam ona stara majica i trebaju li vam baš zimske čizme.


Došlo je proljeće i onaj “mama gen” se aktivirao istovremeno s buđenjem medvjeda iz zimskog sna. Ali ne samo “mama gen”. Stric i djed opet vade alate iz garaže pa popravljaju oluke i mijenjaju gumice na pumpi u dvorištu.


A kakve to veze ima s vama i vašim biciklom? Pa… gdje je vaš bic? Kladimo se da je ove prošlomjesečne snježne nanose preživio u podrumu ili ispod neke cerade.


Vrijeme je da se pridružite mami i djedu u proljetnom čišćenju bicikla.  


Tko sve treba proljetno čišćenje bicikla?


Naravno da svi danas trebaju čišćenje bicikla.


Bicikli današnjice su svestrane mašine. Mogu biti partneri u natjecanjima, prijevozno sredstvo ili alat za opuštanje. Vožnja bicikla je zdravlje za tijelo i um, poboljšava koordinaciju i može biti dobar trening za noge. “Never skip leg day!”


Bez obzira na to kako i za što koristimo naše bajkove kako bi oni na proljeće ponovno bili spremni za osvajanje cesta i puteva treba:

  • -provjeriti stanje kočnica
  • -vidjeti u kakvom je stanju lanac
  • -ispitati gume jesu li žive tj. ispuhane ili probušene
  • -uvjeriti se je li kormilo (guvernal) u redu


Vjerojatno imate svoje metode pripreme kojima vjerujete i jedva čekate prvo proljetno bicikliranje, ali dozvolite nam da doprinesemo vašim metodama s ovim jednostavnim savjetima za održavanje koji će učiniti vaš bicikl sigurnijim, a vožnju ugodnijom.


Ako vam je ideja samostalnog servisiranja strana iz bilo kojeg razloga, uputite se do vama najbližeg Rog-Joma servisa, mi volimo proljetna čišćenja. Popravljamo bicikle diljem Hrvatske na našim prodajnim mjestima.


bicikliranje-priroda.jpg


Savjet #1: Očistite svoj bicikl

Čist bicikl, duga ljubav. To je naša verzija poznate poslovice.


Baš kao što je slučaj s automobilom i bicikl trebate čistiti pravilno kako bi dugo trajao.


Sve što vam treba je stari ručnik, sprej za čišćenje i mala četkica kako bi mogli očistiti sve. Izvucite i sjedalo i očistite cijev na kojoj stoji i slobodno dodajte malo sredstva za podmazivanje prije vraćanja. Mast će trajati duže od ulja koje se prije isuši, a također će poslužiti kao prepreka stvaranju korozije u cijevi.


Savjet #2: Provjerite kočnice

Kočnice su najbitniji dio bicikla jer ako one rade - pa hmmm… Moramo li objašnjavati? Mogli bi završiti rasuti po asfaltu.


Za  kontrolu nad brzinom bitne su kočnice koje dobro rade.   


Provjerite debljinu gumica na čeljusti kočnica i pritišću li felgu istovremeno. Ako koristite disk kočnice provjerite stanje, odnosno debljinu pakni. Također provjerite zategnutost odnosno labavost sajle kočnice i zategnite ih ili otpustite, po potrebi.


Neispravan kočioni sistem može izazvati gubitak kontrole u vožnji, a to može dovesti do nesreće ili teže ozljede.


biciklist-grad-ulica.jpg


Savjet #3: Provjerite stanje felgi

Felge drže gume na mjestu i omogućuju kretanje. Bicikl se ne bi kretao bez felgi jer one su poveznica između vanjske gume i površine po kojoj vozite, ako niste znali!


Felge ćete najbolje očistiti pomoću alkohola i suhe krpe. Provjerite jesu li felge oštećene, imaju li udubine, ogrebotine ili neka druga oštećenja. Podignite jedan kraj bicikla i zavrtite suprotni kotač. Trebao bi se glatko vrtjeti i bez klimanja. Ponovite postupak i za drugi kotač.


Oštećene felge ubrzavaju potrošnju kočnica i guma. Neravnomjerna potrošnja guma može rezultirati ispumpanom gumom ili još gore eksplozijom tijekom vožnje.


Ako su vam felge oštećene možete ih možda popraviti. Klimave felge mogu se učvrstiti pomoću ključa za konus, jednostavnog alata kojim je svaki istinski biciklist primoran rukovati.


Podešavanje žbica na felgama još je jedan proljetno biciklistički posao, a ako ga ne znate odraditi može izazvati više štete nego koristi. U tom slučaju odgurajte bicikl do našeg servisa.


Ili jako oštećene felge (s ozbiljnim udubinama i oštećenjima) zamijenite novima iz našeg webshopa.


Savjet #4: Pregledajte pogonski sustav

Pogonski sustav uključuje pedale, lanac, zupčanik i mjenjač. Prijenos  snage s nogu vozača na stražnji kotač zadatak je pogonskog sustava. Prijenos energije pruža silu koja onda pokreće bicikl, ako niste znali! :D


Za pregled i popravak pogonskog sustava treba vam pomoć prijatelja ili stalak za popravak. Zato podignite stražnji kotač, kao što je bio slučaj kod provjeravanja felgi. Ovog puta mijenjajte  i brzine. Promjene bi trebale biti glatke i jednostavno izvedive.


Možda je bitno napomenuti kako se manji zupčanici istroše brže od većih i da je upravo lanac najčešće mijenjan dio bicikla.

 

Ako mijenjanje ne ide lagano donesite bicikl u naš servis kako bi popravili ili po potrebi promijenili mjenjač. Kvalitetan lanac izdržat će 3,000 - 5,000 km. Sve više od tog može rezultirati bržim trošenjem ostalih dijelova pogonskog sustava.


Savjet #5: Provjerite gume

Gume čuvaju felgu i olakšavaju  pedaliranje te poboljšavaju ukupno iskustvo vožnje, sigurno ste se nekada vozili s ćelavim ili ispuhanim gumama, nije baš ugodno. Slažete se? :)


Provjerite gume zbog rascjepa ili pukotina, pogotovo na bočnim stranama. Također pregledajte brazde na gumama i uvjerite se kako nisu previše istrošene. Zbog neispravnih  kočnica može doći do oštećenja guma, ako ste popravljali kočnice (savjet #2) provjerite i gume još jednom.


Gume nisu skupa investicija, a jako su bitne. Oštećene gume mogu puknuti pod naponom u vožnji i to je potencijalno opasna  situacija - to želimo izbjeći. Posjedujete li montirač za gume ovo je najjednostavniji postupak.


par-bicikl-priroda.jpg


Savjet #6: Provjerite sajle

Sajle su napravljene od usko povezanih žica i bužira koji ih okružuju. Ručice  kočnice i same kočnice te ručice mjenjača i zupčanici su povezani sajlama.


Pri proljetnom čišćenju uvjerite se kako je sajla na svim svojim dijelovima čitava i dobro zategnuta.


Nove sajle s bužirima sigurno će poboljšati doživljaj vožnje, a vrijeme trajanja  ovisi o načinu i količini vožnje. Vozite li bicikl sezonski vjerojatno će trajati oko tri godine. Vozite li bicikl cijelu godinu, mijenjajte sajle svake godine.


Savjet #7: Podmažite lanac

Ulje prekriva lanac i druge komponente pogonskog sustava kako bi ih zaštitilo i omogućilo  dulji  radni  vijek. Također sprječava nakupljanje blata ili prljavštine što je dobro zbog sveukupnog doživljaja vožnje. 


No kod podmazivanja lanca morate paziti kako ga ne bi previše ili premalo nauljili.


Nanesite ulje ravnomjerno na lanac dok istovremeno okrećete pedale u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Nemojte zaboraviti podmazati i pomične dijelove mjenjača i kočnica. Eventualni višak ulja uklonite suhom krpom.


Bicikl čiji je pogonski sustav propisno nauljen olakšava mijenjanje brzina i kočenje, a time i performanse. Manje hrđave komade možete ukloniti sprejem za čišćenje lanca, a nakon toga možete ga zaštiti antikorozivnim sprejem.  


Pridružite se tati i djedu u proljetnom prtljanju alatom u garaži, a ako vam se stvarno to ništa ne da raditi ili ne znate - dogurajte bic do našeg servisa.


Svi savjeti oko čišćenja, održavanja i pripremanja bicikla za proljeće znače jedno: bicikl je spreman za osvajanje brda ili dolina ili bar gradskih ulica.


Nemojte zaboraviti koristiti kacigu, bez obzira koliko duga vožnja bila. Ako je vožnja duža napunite bidone i ponesite nešto za jesti.

Kada ste osigurali sigurnost vožnje, opustite se i uživajte u vožnji ovog, ne samo cestovnog, vozila kojeg je prvi puta vozio njemački barun Karl von Drais davne 1817. god.